• Skip to primary navigation
  • Skip to main content

Slovotepec

Další web používající WordPress

  • Blog
  • Reference
  • O mně
  • Kontakt
  • Show Search
Hide Search

Copywriting naruby: Jak nepsat kvalitní popisky produktů

Copywriting narubyChcete-li, aby se váš produkt dobře prodával, kvalitní textový popisek je nutností.

Napsat skutečně dobrý popisek produktu není úplně jednoduchý úkol. I zkušený copywriter nad ním často stráví docela dost času.

Čtěte dále a dozvíte se, jaké chyby se často v popiscích objevují a jak můžete napsat popisky lépe.

SEO copywriting? Ahá! Často opakovat klíčová slova!

Nepřestává mě udivovat, kolik lidí je stále přesvědčeno o tom, že pořádný SEO text je skrz naskrz prošpikován klíčovými slovy.

„Tak kolikrát tam dáme tohle klíčové slovo? 10x by mohlo stačit, ne?!“

10x opakovaná klíčová fráze v jednom odstavci bohužel není nic výjimečného.

Kdo to ale má pak číst?

Nezapomínejte, že text budou číst lidé! Vaši zákazníci. Popisek by je měl přesvědčit k nákupu produktu a ne je co nejrychleji odehnat nesrozumitelnou hatmatilkou.

Ani vyhledávače takové texty příliš v lásce nemají. Často velice rychle poznají, že tam ty klíčové fráze jsou jen proto, aby zaujaly vyhledávače.

Podle toho s takovou stránkou také naloží. Kýžený SEO efekt se jaksi nedostaví a web může být i penalizován.

A nestačil by jen seznam parametrů?

„Co takhle jenom přepsat parametry od výrobce, to přeci musí stačit ne? Nebudem se s tim prdět.“

To je geniální nápad! To určitě ještě nikoho jiného nenapadlo! Nebo že by?

Schválně mrkněte ke konkurenci. Kolik z nich má u produktů jen popisky s parametry od výrobce?

Parametry jsou jistě důležité, ale je dobré potenciálnímu zákazníkovi sdělit, k čemu všechna ta vysoká čísla jsou.

Nechtěli byste se raději od své konkurence odlišit nějakou přidanou hodnotou?

  • Přeložte parametry produktu do běžné mluvy
  • Představte svým zákazníkům benefity. Co získají?
  • Dejte jim dobrý důvod k tomu, aby nakoupili právě u vás

Jak jste na tom vy?

Jak píšete popisky ke svým produktům vy? Dopouštíte se výše zmíněných chyb? Co by vás dále zajímalo o psaní popisků produktů?

Pište a ptejte se v komentářích.

 

Written by:
Martin Šauer
Published on:
5. 4. 2011
Thoughts:
2 Comments

Categories: Copywriting, Copywriting Tip, Eshop, Popisky produktů

Reader Interactions

Comments

  1. grysom

    5. 4. 2011 at 18:11

    Hlavně občas člověk v popiscích najde spoustu nezajímavých a vesměs nedůležitých parametrů, ale často chybí dost zásadní informace. Naposledy jsem se s tím setkal, když jsem sháněl na internetu djembe. Lidé uvádějí pořád dokola výšku, ale napsat průměr hrací plochy, to je ani nenapadne. Přitom to je údaj mnohokrát podstatnější, než výška …

    btw. V druhém odstavci chybí L ve slově „úkol“.

    Odpovědět
    • Martin Šauer

      5. 4. 2011 at 18:38

      Naprosto souhlasím. Většina prostě bezmyšlenkovitě zkopíruje parametry či případně popisek od výrobce a je přesvědčena, že je hotovo.

      Kdyby se raději zamysleli nad tím, co zákazník chce vědět a co od produktu očekává, prodali by více.

      Díky za upozornění, „l“ už je tam, kde má být. Nějak se mi při copy/paste z open office vytratilo.

      Odpovědět

Napsat komentář: Martin Šauer Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Footer

Copyright © 2025 · Navigation Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in