Chcete-li, aby se váš produkt dobře prodával, kvalitní textový popisek je nutností.
Napsat skutečně dobrý popisek produktu není úplně jednoduchý úkol. I zkušený copywriter nad ním často stráví docela dost času.
Čtěte dále a dozvíte se, jaké chyby se často v popiscích objevují a jak můžete napsat popisky lépe.
SEO copywriting? Ahá! Často opakovat klíčová slova!
Nepřestává mě udivovat, kolik lidí je stále přesvědčeno o tom, že pořádný SEO text je skrz naskrz prošpikován klíčovými slovy.
„Tak kolikrát tam dáme tohle klíčové slovo? 10x by mohlo stačit, ne?!“
10x opakovaná klíčová fráze v jednom odstavci bohužel není nic výjimečného.
Kdo to ale má pak číst?
Nezapomínejte, že text budou číst lidé! Vaši zákazníci. Popisek by je měl přesvědčit k nákupu produktu a ne je co nejrychleji odehnat nesrozumitelnou hatmatilkou.
Ani vyhledávače takové texty příliš v lásce nemají. Často velice rychle poznají, že tam ty klíčové fráze jsou jen proto, aby zaujaly vyhledávače.
Podle toho s takovou stránkou také naloží. Kýžený SEO efekt se jaksi nedostaví a web může být i penalizován.
A nestačil by jen seznam parametrů?
„Co takhle jenom přepsat parametry od výrobce, to přeci musí stačit ne? Nebudem se s tim prdět.“
To je geniální nápad! To určitě ještě nikoho jiného nenapadlo! Nebo že by?
Schválně mrkněte ke konkurenci. Kolik z nich má u produktů jen popisky s parametry od výrobce?
Parametry jsou jistě důležité, ale je dobré potenciálnímu zákazníkovi sdělit, k čemu všechna ta vysoká čísla jsou.
Nechtěli byste se raději od své konkurence odlišit nějakou přidanou hodnotou?
- Přeložte parametry produktu do běžné mluvy
- Představte svým zákazníkům benefity. Co získají?
- Dejte jim dobrý důvod k tomu, aby nakoupili právě u vás
Jak jste na tom vy?
Jak píšete popisky ke svým produktům vy? Dopouštíte se výše zmíněných chyb? Co by vás dále zajímalo o psaní popisků produktů?
Pište a ptejte se v komentářích.
grysom
Hlavně občas člověk v popiscích najde spoustu nezajímavých a vesměs nedůležitých parametrů, ale často chybí dost zásadní informace. Naposledy jsem se s tím setkal, když jsem sháněl na internetu djembe. Lidé uvádějí pořád dokola výšku, ale napsat průměr hrací plochy, to je ani nenapadne. Přitom to je údaj mnohokrát podstatnější, než výška …
btw. V druhém odstavci chybí L ve slově „úkol“.
Martin Šauer
Naprosto souhlasím. Většina prostě bezmyšlenkovitě zkopíruje parametry či případně popisek od výrobce a je přesvědčena, že je hotovo.
Kdyby se raději zamysleli nad tím, co zákazník chce vědět a co od produktu očekává, prodali by více.
Díky za upozornění, „l“ už je tam, kde má být. Nějak se mi při copy/paste z open office vytratilo.