• Skip to primary navigation
  • Skip to main content

Slovotepec

Další web používající WordPress

  • Blog
  • Reference
  • O mně
  • Kontakt
  • Show Search
Hide Search

7 copywriting tipů pro perfektně čitelné texty

Lupa - aby se vám texty lépe četlyJak se dozvíte hned v prvním dílu mého emailového kurzu copywritingu Pište účinné texty pro web!, čtenáři web nečtou, ale skenují.

Jak snadno a rychle zajistíte, aby byly vaše texty dobře skenovatelné?

Zde je 5 tipů!

1) Vytvořte jasný a chytlavý titulek

Titulek musí krátce, jasně a jednoduše popsat, co váš čtenář získá, bude-li pokračovat ve čtení. Jediným účelem titulku je přimět návštěvníka přečíst si celý text.

Titulek je nejdůležitější částí vašeho textu. Kvalita titulku rozhoduje o tom, jestli se čtenář vůbec dostane ke zbytku textu.

Mizerný titulek = čtenář jde pryč

2) Používejte popisné podnadpisy

Díky vhodně umístěným podnadpisům můžete přirozeně rozdělit text na jednotlivé části. Dobrý podnadpis zaujme natolik, že váš návštěvník se s chutí pustí do čtení následujících odstavců.

Pokud čtenář váš text pouze skenuje, čte jen nadpis a podnadpisy, mělo by mu být hned jasné, o čem je celý text.

3) Zvýrazněte důležitá slova a fráze

Zvýrazněte nejdůležitější části textu, které by neměly čtenáři za žádných okolností uniknout.

Obvykle se postačí použít silnější písmo. Případně také poslouží jiná barva či orámování.

Nedoporučuji používat podtrhávání. To má většina lidí spojeno s odkazy a mohlo by je zmást.

4) Používejte seznamy

Seznamy patří mezi nejlepší nástroje, které zlepšují čitelnost vašeho textu.

Jednotlivé položky seznamu by měly být…

  • Jasné
  • Stručné

Netvořte zbytečně dlouhé seznamy, ty jsou na tom s čitelností podobně jako dlouhé odstavce…

5) Rozdělte text na krátké odstavce

Nikdo nemá rád dlouhé odstavce. Kdo se s tím má číst? Umožněte lidem číst vaše texty pohodlně a rozdělte své texty na kratší odstavce. Takových 5 řádků by mělo být maximum.

Má-li odstavec více než 5 řádků, pomalu ale jistě začíná připomínat wall-of-text.

6) Napište nepřehlédnutelnou výzvu k akci

Dočetli vaši návštěvníci celý text až dolů, kde je čeká nevýrazná výzva k akci, kterou snadno přehlédnou? Nebo výzva k akci úplně chybí?

Zde zbytečně ztrácíte zákazníky. Dejte čtenáři jasně najevo, co po něm chcete, co má udělat dál.

Zvýrazněte výzvu k akci tlustším písmem, jinou barvou či ji orámujte. Výzva k akci musí být nepřehlédnutelná.

7) Pište gramaticky správně

Pokud je váš text prošpikován chybami či zvláštními větným konstrukcemi, nebude se číst moc příjemně.

Sám moc dobře vím, že občas se do textu nějaká ta chybička či překlep vloudí. V naprosté většině případů se však nejedná o neznalost gramatiky. Na vině je nepozornost.

Proto si po sobě text vždy pečlivě přečtěte a pokud možno požádejte ještě někoho jiného o kontrolu.

Written by:
Martin Šauer
Published on:
28. 3. 2011
Thoughts:
No comments yet

Categories: Copywriting, Copywriting Tip

Reader Interactions

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Footer

Copyright © 2023 · Navigation Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in