Nic naplat, bez optimalizace pro vyhledávače se dnes už takřka žádný web neobejde. Toto velmi výrazně pociťují především eshopy. Protože založit eshop je jednoduché a relativně levné, vzniká jich v poslední době čím dál víc. Proto je také čím dál obtížnější se prosadit ve výsledcích vyhledávání.
Naštěstí pro vás, většina eshopů používá popisky produktů dodané výrobcem. To znamená, že stejný text se nachází na několika eshopech najednou. Google pak ve vyhledávání většinou zobrazí pouze jeden a ostatní jsou z důvodu duplicity posunuty hluboko dolů nebo nejsou vůbec zobrazeny.
Chcete-li skutečně na internetu uspět, musíte se odlišit od davu. Vytvořte pro svůj internetový obchod unikátní popisky. Budou-li popisky nejen unikátní, ale i dobře napsané, odměnou vám bude více návštěvníků a také lepší konverzní poměr.
Nemusíte mít unikátní popisky pro všechny produkty. Pro dražší a populárnější zboží se však nové popisky určitě vyplatí. Čím více unikátních popisků, tím lepší pozice ve vyhledávačích a více návštěvníků/zákazníků pro vás.
Najděte ta správná klíčová slova!
Aby se vaše produkty zobrazovaly ve výsledcích vyhledávání, měly by popisky obsahovat klíčová slova a fráze, která lidé často hledají.
S určením těch správných klíčových slov vám pomůžou nástroje Search-based keyword tool od Google či třeba našeptávač na www.seznam.cz.
Pomocí těchto nástrojů určete několik hlavních klíčových slov, které poté při psaní popisku použijete.
Poutavý titulek popisku
Titulek většinou obsahuje název či typ produktu. Pokud je to alespoň trochu možné, použijte hlavní klíčové slovo i v nadpisu popisku, ideálně na jeho začátku. Pokud však tuto možnost nemáte, nestresujte se a soustřeďte se na optimalizaci samotného textu popisku.
Popisek musí hlavně přesvědčit k nákupu
Měl by ale také obsahovat vybraná klíčová slova. Při vkládání klíčových slov si dejte dobrý pozor na to, abyste jejich přílišnou četností nenarušili plynulost čtení. Více stejných klíčových slov může být dobré pro vyhledávače, ale návštěvníka to spíše odradí a vy ztratíte potenciálního zákazníka.
Četnost klíčových slov a frází závisí především na délce popisku. U krátkých je ideální četnost 1 – 2. U delších popisků není problém použít klíčová slova i vícekrát.
Zpětné odkazy pomohou
Získat lepší pozici ve výsledcích vyhledávání vám pomohou i zpětné odkazy. Usnadněte svým návštěvníkům odkazování na produkt. Připravte pro ně tlačítka, které jim umožní snadno sdílet adresu vašeho produktu přes facebook a twitter.
3 kroky, díky kterým získáte více zákazníků z vyhledávačů
- Vytvořte jasný a poutavý titulek
- Napište unikátní popisky produktů, které budou obsahovat přiměřené množství klíčových slov a frází.
- Připravte pro zákazníky tlačítka na sdílení přes twitter a facebook
Co chcete vědět o popiscích produktů?
Není vám něco jasné? Chcete se dozvědět více o psaní účinných popisků produktů? Připravuji brožuru (mini ebook), ve které vás naučím, jak snadno a rychlo vytvořit úspěšné popisky produktů.
K brožuře bude přiložený pracovní list, který vás v několika jednoduchých krocích provede přípravou i samotným psaním popisku.
Chcete-li získat brožuru jako první, přihlaste se k odebírání novinek na email!
[…] Zvýrazněte vybraná klíčová slova a partie, které by neměly uniknout pozornosti vašich zákazníků. Zjednodušte práci vyhledávačům a ukažte jim, co vlastně nabízíte. […]