Rozhodli jste se psát vlastní texty, nebo přeci jen tuto úlohu přenecháte profesionálnímu copywriterovi?
Ať tak, či onak, mám pro vás jednu velkou prosbu… Nevítejte!
Jestli mě něco dokáže opravdu vytočit na nejvyšší míru, tak je to větička: „Vítejte na našich webových stránkách!“ A pokud si projdete české weby, naleznete nějakou variaci vítání téměř všude. Někde je delší, někde kratší, ale skoro vždy je tato fráze naprosto zbytečná!
Co je na tom špatného? Je to přeci jen zdvořilost…
Ano, je to zdvořilost, která je v mluveném projevu dokonce žádoucí. Musíte si ale uvědomit, že na webu máte omezený prostor a pozornost návštěvníka není nekonečná. Pokud čtenáře nezaujmete, rychle ztrácí soustředění a odchází z vašeho webu pryč.
Respektujte svého návštěvníka a važte si jeho času!
Pokud první, co zákazník na vašem webu vidí, je dlouhé a velké uvítání, nějaký čas mu trvá, než ho přelétne očima a přečte.
Po přečtení přivítání ale není o moc chytřejší, než předtím. Právem se ptá: „No ahoj, ale co mi tenhle web vlastně nabízí?!“ A v této chvíli už čtenáře ztrácíte.
Ne každý má čas na to, aby pročítal veškeré texty na vašem webu. Prohlédne, co vidí na první pohled. No a pokud nenašel, co hledal, kliká na tlačítko zpět a odchází z vašeho webu.
Respektujte tedy své návštěvníky, ukažte jim ihned to, co hledají. Nezdržujte je vítáním, rovnou jim ukažte, že umíte vyřešit jejich konkrétní problém!
Opravdu si můžete dovolit ztrácet zákazníky!?
Stále jsem vás nepřesvědčil, že vítání na webu je špatné? Pořád chcete své zákazníky patřičně uvítat? A stojí vám to za ty ztracené zákazníky a peníze, které nikdy neuvidíte, protože na tom nejperspektivnějším místě na webu máte uvítání?
Zkuste místo uvítání umístit na stejné místo nějakou akční nabídku, produkt ve slevě nebo novou službu. Třeba jenom na pár týdnů či měsíc. Uvidíte, že míra konverze vzroste!
Psssst, někde je vítání povoleno…
Samozřejmě existují i výjimky, kde dobré uvítání není úplně na škodu. Jedná se hlavně o weby, které nenabízejí konkrétní službu či produkt a nepotřebují podnítit své návštěvníky k přímé akci.
Hlavním účelem uvítání na takovém webu je, aby se u vás návštěvníci cítili skutečně dobře a uvolněně.
Typickým příkladem webů, kde je uvítání vhodné, jsou internetové poradny a duchovní weby.
5 úkolů pro vás!
- Projděte své weby a je-li uvítání tím, co váš návštěvník spatří jako první, nahraďte jej nabídkou.
- Mají vaši kamarádi či známí web, kde urputně vítají své návštěvníky? Pomozte jim vylepšit jejich stránky, pošlete jim na twitter, facebook či email tento odkaz:
- Zaujal vás článek a chcete se dozvědět více o psaní pro web? Vyplňte tento formulář a získejte emailový kurz „ Naučte se psát účinné texty pro web“ naprosto zdarma!
- Přidejte si tento blog o copywritingu do své RSS čtečky: http://feeds.feedburner.com/slovotepec
- Co vy a vítání? Vítáte na svých webech? Myslíte si, že vítat by se mělo všude? Nebo souhlasíte se mnou, že vítaní na webu je třeba omezit na minimum? Podělte se o svůj názor s ostatními a napište komentář!
Napsat komentář