• Skip to primary navigation
  • Skip to main content

Slovotepec

Další web používající WordPress

  • Blog
  • Reference
  • O mně
  • Kontakt
  • Show Search
Hide Search

Krátký či dlouhý nadpis?

Nadpisům jsem se již věnoval v předchozím článku Jak rychle vytvořit nadpis, kde jste se také dozvěděli dva základní typy, nadpisů, které fungují prakticky kdekoliv.

Jak dlouhý by měl ale nadpis být? Měli byste psát co nejkratší nadpisy, nebo si můžete dovolit se pořádně rozvášnit a vytvořit pěkný dlouhý nadpis?

Co nejkratší nadpis

Většina copywriterů se shodne na tom, že je lepší krátký nadpis než dlouhý.

Někteří odborníci na marketing vám řeknou, že maximální počet slov v nadpisu je 8.

Jiní prohlašují, že pokud má váš nadpis více než 17 slov, měli byste jít za to sedět.

Mají ale pravdu? Přeci jen, web copywriting je obor, který se stále vyvíjí. V době internetu již nejsme zdaleka tolik omezeni prostorem, jako bývali copywriteři v minulosti, kdy psali pro papírové noviny a magazíny. Můžeme si tedy dovolit použít i delší nadpisy.

Nadpis by měl právě tak dlouhý, aby splnil svůj hlavní účel, jak jsem již zmínil v prvním článku o nadpisech. Nadpis musí přimět vašeho čtenáře k tomu, aby si přečetl i zbytek textu. Někdy vám k tomuto postačí jedno slovo, jindy dosáhnete mnohem lepších výsledků s delším nadpisem.

Michel Fortin, úspěšný copywriter světové úrovně, se věnoval porovnání účinnosti krátkých a dlouhých nadpisů. Výsledky Michelových testů jsou rozhodně zajímavé…

Krátké nadpisy mají větší míru prokliků

Krátké nadpisy vykazovaly vyšší míru prokliků. Kratší nadpisy tedy zaujaly více lidí a vzbudily v nich dostatečný zájem k tomu, aby na nadpis klikli a četli i dále.

To může být způsobeno tím, že krátké nadpisy jsou mnohem lépe skenovatelné. Čtenáři je přečtou během okamžiku a hned vědí, jestli je chtějí číst dále.

Delší nadpisy naopak mívají větší míru konverze

Delší nadpisy mají prokazatelně menší odezvu, méně lidí na ně kliká a tedy méně lidí si přečte článek či sales letter.

Delší nadpisy ale vykázaly vyšší míru konverzí v porovnání s krátkými nadpisy. Protože jsou delší, mohou být také podrobnější a lépe cílené. Dlouhé nadpisy pak odfiltrují ty, kteří nemají o dané téma zájem. K samotnému textu se již dostanou převážně ti správní lidé, pro které je článek určen.

Závěr

Jak dlouhý nadpis tedy použít ve vašem novém článku? Hodně záleží na tom, čeho chcete dosáhnout.

Chcete, aby si co nejvíce lidí článek přečetlo? Pak bude zřejmě vhodnější kratší a podmanivý nadpis.

Chcete spíše přimět čtenáře k akci a prodat produkt? Pak zauvažujte o delším a konkrétnějším nadpisu.

Jak dlouhé nadpisy píšete vy?

Dáváte raději přednost kratším a úderným nadpisům, nebo se nebojíte delších nadpisů? Podělte se o své zkušenosti s ostatními a napište komentář.

Written by:
Martin Šauer
Published on:
4. 10. 2010
Thoughts:
No comments yet

Categories: CopywritingTags: copywriting, nadpis, title

Reader Interactions

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Footer

Copyright © 2025 · Navigation Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in