Máte slušnou návštěvnost, ale konverze jsou mizerné?
Lidé neklikají na vaše odkazy a míra prokliku se nebezpečně blíží nule?
A nemůžou za to špatně formulované odkazy?
Jak vypadají vaše odkazy? Říkáte lidem, co přesně mají udělat?
Nebo jsou vaše odkazy pouze obecné fráze, v lepším případě s klíčovými slovy?
Možná je na čase použít trošku jiné odkazy. Takové, které opravdu fungují a přimějí návštěvníka kliknout.
Jaké odkazy skutečně fungují?
Každý copywriter ví, že pokud po někom něco chcete, musíte si o to říct:
- Klikněte zde!
- Klikněte tady!
- Klikněte na tento odkaz!
- Klikněte na obrázek!
- Klikněte na tlačítko!
SEO vs. klikněte zde
„Tak to pozor! To není ani maličko SEO friendly! To na svém webu nechcem!“
Text odkazu by měl zhruba popisovat to, na co odkazuje. Čím relevantnější popis, tím větší váhu mu vyhledávače dají. Ideálně by mělo být v textu odkazu nějaké to klíčové slovo.
Z tohoto pohledu jsou odkazy typu Klikněte zde! naprosto příšerné a neměly bychom je používat.
Ale!
Klikněte zde! prostě v naprosté většině případů funguje lépe, než ostatní varianty. Je to jasná výzva k akci. Čtenář přesně ví, co se od něj teď očekává.
Vyšší míra prokliku u těchto odkazů je prostě praxí ověřený fakt.
Budete se muset rozhodnout, zda opravdu chcete mít „dokonalé SEO odkazy“, nebo zda dáte přednost vyšší míře prokliku.
Já jsem spíše pro Klikněte zde!
Když už se ke mně návštěvník dostane, nechci ho ztratit a raději mu dám jasně najevo, co od něj očekávám.
Nejste si jisti? Testujte!
Nejste přesvědčeni, že Klikněte zde! funguje lépe než jiné odkazy?
Otestujte jednotlivé varianty a sami se přesvědčte o výsledku. Třeba budete překvapeni, jak velký rozdíl může taková drobná změna odkazu přinést.
Jaké jsou vaše zkušenosti s odkazy?
Jaké odkazy nejlépe fungují pro vás? Napište komentář a podělte se s ostatními o své poznatky.
Napsat komentář