Ať už píšete článek na blog, PR článek či jiný marketingový text, potřebujete výborný nadpis. A zřejmě nebude stačit: „Vítejte milí čtenáři!“ Proč ne?! Odpověď naleznete v článku Nevítejte!!!
No dobře, potřebujete nadpis, víte ale proč? K čemu nadpis slouží?!
Chcete vědět, co je hlavním účelem nadpisu?
Někdo vám řekne, že hlavním účelem nadpisů je SEO, a pak do nadpisů napráská co nejvíc klíčových slov. Paráda, možná teď váš text najdou vyhledávače, ale až nadpis uvidí člověk, zděšeně uteče.
Nejdůležitějším posláním nadpisu je přimět čtenáře, aby si přečetl i zbytek textu.
Pokud tohle nadpis nezvládne, je to nadpis na odpis.
Ano SEO je sice důležité, ale pokud „optimalizace“ způsobí, že lidský návštěvník už dál číst nebude, je to optimalizace na prd.
2 naprosto základní typy nadpisů, které fungují vždy!
Umění tvořit neodolatelné nadpisy je vypilováno desetiletími tvrdé práce copywriterů a psychologů.
Pokud rychle potřebujete účinný nadpis, ale nevíte si rady, nemá cenu znovu vynalézat kolo. Prostě použijte jednu z ověřených formulí pro tvorbu nadpisů, které fungují:
- „Jak na to?“
- Číselný seznam
Jak na <předmět vašeho článku>, abyste <benefit>?
Určitě jste již sami viděli a přečetli množství článků, jejichž nadpisy začínaly slovy „Jak na…?“ Zamyslete se. Co vás přinutilo začít číst celý článek? Potřebovali jste nutně zjistit, jak na to? Byli jste jen zvědaví? A nebo vás lákalo poznat něco, co nezvládne každý? To jsou některé z důvodů, proč nadpisy tohoto druhu skutečně fungují.
Při tvorbě nadpisu nestačí pouze říci, co se čtenář naučí. Je důležité zmínit hlavní benefit. Navnaďte čtenáře. Naznačte, co mu tyto nové znalosti přinesou. Zapůsobte na jeho emoce.
Proč nadpisy typu „Jak na to?“ fungují?
- Lidi láká příslib nových možností, které jim přinesou informace v článku
- Lidé jsou zvědaví, chtějí vědět, jak na to
- Lidé chtějí ten dobrý pocit, že patří mezi exkluzivní menšinu, která už ví, jak na to
10 ověřených rad, které…
Klasika, číselné seznamy vidíte na internetu všude. Má to jeden prostý důvod. Seznamy fungují!
Vaši čtenáři mají po přečtení titulku okamžitě jasnou představu, o čem je následující text a co jim přinese. Lidé čekají strukturovaný a dobře čitelný článek. Dopřejte jim ho.
Může to být seznam dobrých rad, seznam odkazů či seznam benefitů vašeho produktu. Můžou to být důvody, proč právě nákup u vás je pro čtenáře nejvýhodnější.
Pokud je to možné, používejte číslovky. Číslo zapsané číslovkou zaujme oči vašich čtenářů lépe, než pokud ho zapíšete slovy. Schválně to porovnejte sami, co vás zaujme víc?
7 tajných postupů, které…
nebo
Sedm tajných postupů, které…
Chcete se naučit i další druhy účinných nadpisů?
Samozřejmě existuje velké množství způsobů, jak napsat úspěšný titulek. Brzy se s vámi podělím i o další 🙂
Abyste měli jistotu, že vám příští článek o nadpisech neunikne, přihlaste se k odběru článků emailem a získejte další informace o web copywritingu v kurzu „Pište účinné texty pro web!“ nebo si přidejte tento blog do své RSS čtečky.
dan
díky za hezký článek.
Jen mi trochu mrzí tvoje typografie zde na webu, přijde mi tak trochu nepřehledný + odkazy (například „linky na víkend“) jsou stejnou velikostí a barvou jako odkazy a trochu mi to mate. Jinak díky za blog, hezký obsah..