• Skip to primary navigation
  • Skip to main content

Slovotepec

Další web používající WordPress

  • Blog
  • Reference
  • O mně
  • Kontakt
  • Show Search
Hide Search

Copywriter hledá zlatého zákazníka!

Thumbs up!
Neviděli jste ho někde? Je to docela vzácný druh. Ale pokud se vám poštěstí s ním spolupracovat, užívejte si to!

Pokud nejste copywriter, na chvilku si představte, že se živíte psaním textů, a zamyslete se. Jak by měl vypadal váš zlatý zákazník?

Jak by se měl chovat, aby spolupráce s ním by byla jedna radost? Abyste po dokončení práce měli super pocit a těšili se na další zakázky od něj.

Co všechno by musel takový zlatý zákazník splňovat?

Komunikuje – slušně a pravidelně

Zlatý zákazník odpovídá na emaily a zvedá telefony. Nemusí nutně odpovídat do hodiny, ale do příštího dne by to bylo super. Prostě se na vás nevykašle, když něco potřebujete.

Pokud zákazník dlouho neodpovídá, často dojde k výraznému zdržení práce. Pak se může jen dost těžko divit, že text není včas.

Veškerá komunikace by měla probíhat samozřejmě ve vší slušnosti a pokud možno pozitivním stylem. Pokud se na vás zákazník rozčiluje a třeba vám i nadává, určitě se nebudete cítit moc dobře a řešení problému to pomůže pramálo.

Dodá materiály

Zlatý zákazník vám dodá všechny potřebné materiály. Pošle vám kompletní informace o produktu i firmě. Co nejpřesněji vám popíše cílovou skupinu a hlavně jakého výsledku by měl copywriting dosáhnout.

Díky tomu vám ušetří čas, který byste jinak strávili hledáním informací, a vy se můžete naplno věnovat tvorbě textu.

Není-li napoprvé spokojen, požádá o další úpravy

Občas se prostě stane, že klient není hned napoprvé spokojen s vaší prací. Výsledek není podle jeho představ. Prostě očekával něco trochu jiného a teď co dál?

Nejhorší, co se vám může stát je, že klient přestane komunikovat, naštve se a navíc své rozhořčení šíří do světa. S něčím takovým bohužel dost těžko můžete něco udělat. Pokud o vás začne psát na internetu, tak snad jen stručný vysvětlující komentář.

A přitom stačilo málo a zákazník mohl perfektní text podle svých představ. Stačilo, aby slušně napsal, že není spokojen a jaké úpravy je potřeba udělat. Protože vám záleží na jeho spokojenosti, těch pár úprav jistě rádi uděláte. Je to lepší a méně nákladné než naštvaný a ukecaný zákazník.

Napíše testimonial a doporučí vás kamarádům

Zlatý zákazník vám po dokončení spolupráce napíše doporučení (testimonial) a svým kamarádům poví o vašich skvělých službách. Doporučení si můžete vystavit na zeď a z jeho kamarádů se třeba stanou vaši nový zákazníci.

Většinu zákazníků nenapadne napsat doporučení, dokonce ani když jsou vaší prací naprosto uneseni. Neváhejte proto a požádejte. Pokud byli skutečně spokojeni, rádi vám vyhoví. Vy tak získáte výborný nástroj, jak budovat důvěru u nových zákazníků.

Jak vypadá váš zlatý zákazník? Čím vám dokáže klient opravdu udělat radost? Popište ho v komentáři.

Written by:
Martin Šauer
Published on:
14. 3. 2011
Thoughts:
1 Comment

Categories: CopywritingTags: copywriting, zákazník

Reader Interactions

Trackbacks

  1. Copywriting linky na víkend — Slovotepec napsal:
    23. 4. 2011 (10:23)

    […] Každý freelancer (profesionál na volné noze) občas musí pracovat s klientem, kterého byste určitě neoznačili za zlatého zákazníka. […]

    Odpovědět

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Footer

Copyright © 2025 · Navigation Pro on Genesis Framework · WordPress · Log in